Протягом останніх місяців і після широкого опитування з різними зацікавленими сторонами Міжнародна федерація хокею (IIHF) присвятила розробці нового стратегічного плану на поточний термін Ради IIHF до 2026 року під назвою ICE26.
Делегатам піврічного Конгресу IIHF 2022 року з 74 країн не лише представили стратегічний план у залі та на папері, щоб допомогти втілити бачення в життя, але вони й самі брали активну участь у семінарах, щоб разом формувати майбутнє міжнародного хокейного ландшафту.
Бачення полягає в тому, щоб бути світовим лідером у зимових видах спорту та співпрацювати з усіма зацікавленими сторонами, щоб зробити хокей доступним, привабливим і змагальним видом спорту та створювати додаткову вартість для членів IIHF з чесністю, повагою, пристрастю та спільнотою як ключовими цінностями.
«Кожна організація повинна мати стратегічний план. Нам потрібно мати якір, щоб уся родина знала, у якому напрямку ми рухаємося, і щоб ми знали, де буде зосереджено увагу протягом наступних чотирьох років. Це задасть основу нашої спільної роботи як сім’ї», – сказав регіональний віце-президент IIHF Генрік Бах Нільсен, який очолив керівний комітет і представив стратегічний план разом із колегами-членами Ради Андерсом Ларссоном, Раето Раффайнером і генеральним секретарем Матті Нурміненом.
Зліва направо: Генрік Бах Нільсен, Мтті Нурмінен, Раето Раффайнер, Андерс Ларссон
У рамках стратегічного плану було створено дванадцять цілей і ключових ініціатив для розширення хокею, співпраці між зацікавленими сторонами та інноваційності.
«Деякі з них розраховані на все чотириріччя, деякі, можливо, будуть відпрацьовані через рік. Думаю, що будуть зміни та особлива увага приділятиметься ініціативам, які ми хочемо покращити, продовжуючи звичайну роботу, яку ми виконуємо в IIHF», – сказав Генрік Бах Нільсен. – Ми прислухаємося до наших членів, але в той же час нам потрібно бути терплячими. Це не спринт на 100 метрів, це чотири роки роботи. Щороку ми будемо оцінювати, де ми знаходимося, і, сподіваюся, через чотири роки ми побачимо результат».
Невдовзі після презентації аудиторія була розділена на кілька кімнат для засідань, щоб детально обговорити дванадцять тем ключових ініціатив з експертами відповідних напрямів, які приєдналися до потрібної кімнати разом із членами Ради IIHF, співробітниками офісу IIHF та маркетинговими партнерами.
Хокей має унікальну систему з вертикально організованою системою чемпіонату світу з подіями на різних рівнях, у яких брали участь 58 різних країн протягом останніх кількох років і наступного сезону. Що ці країни думають про плюси і мінуси нинішньої структури? Частина доходу від топових подій інвестується в турніри різних категорій і рівнів, щоб сприяти розвитку хокею в цих країнах. Були проведені дискусії щодо того, чи глобальна структура є дієвою та підходить з огляду на географію та назви подій. Також обговорювалося поточний стандарт турнірів із шістьма командами за коловою системою в нижчих дивізіонах і те, що може означати підвищення, враховуючи привабливість, а також наявність інфраструктури.
Як об’єднати людей, окрім конгресу та залучивши більше зацікавлених сторін? Відбулися дискусії про очікування та досвід глобального хокейного форуму, про те, що відбувалося в минулому та в якій формі та якою з періодичністю такий форум можна було б проводити в майбутньому, щоб зібрати разом зацікавлені сторони та експертів.
Які аспекти хокею слід популяризувати, які проблеми існують у країнах, щоб допомогти з рекламними кампаніями? Швидкий висновок полягав у тому, що потреби дуже різні. У великих країнах просування полягає в залученні нових гравців і вболівальників, збільшенні участі жінок. Для деяких це починається вже з самих основ, таких як наявність ковзанки та доступності спорту.
Інший семінар стосувався посилення глобальної присутності IIHF за участю учасників, особливо з-за меж класичного хокейного регіону в Європі та Північній Америці. Зокрема йшлося про зростаючу кількість країн-членів з Азії, Близького Сходу та Африки, присутніх у залі. Що можна зробити, щоб збільшити свій вплив у цих регіонах і чи потрібно зосереджуватися на певних регіонах? Було обговорено, чи є кращим централізований, глобальний та уніфікований підходи для членів чи варто зосередитися на більш регіональному підході. Учасники пояснили досвід інших видів спорту, які є популярними у їхніх країнах. Стало зрозуміло, що національні асоціації-члени цінують зв’язки та мережу через IIHF і отримують допомогу в міжнародній хокейній родині від людей, які щиро піклуються про них.
На популярному семінарі обговорювалося розвиток із дискусіями про те, як хокею найкраще поширюватися в глобальному масштабі за рахунок збільшення кількості країн, де грають у хокей, більшої кількості і якості гравців, на яких сферах зосередитися та досвідуініціатив делегатів із різних країн щодо розвитку. Мета полягає в тому, щоб надати національним асоціаціям-членам чіткий шлях вперед через цілеспрямований розвиток.
Зі зростанням цін на енергоносії в багатьох хокейних країнах стали актуальними ініціативи щодо сталого розвитку. Вієстурс Козіолс, який очолює комітети з об’єктів, продемонстрував інструменти для управління споживанням енергії та роботи з людьми з різних регіонів для економії коштів. Це вже може початися з питання про те, скільки сантиметрів товщини льоду дійсно потрібно, а також із складніших питань сталого розвитку при будівництві нових ковзанок. Учасники бажають допомогти навчити людей, отримати технічні знання під час обговорення інших сфер сталого розвитку, а також, таких як активніша участь у їхній організації, особливо більша участь жінок, подумати про харчову стабільність та активну компенсацію CO2.
В іншій кімнаті учасники говорили про цифрову трансформацію у взаємодії з її членами, а також про можливості вдосконалення потокового передавання, показу контенту з різних країн та про те, які вебінари та онлайн-семінари можуть бути корисними.
Зимові Олімпійські ігри є головною подією в міжнародному хокейному календарі, і, навпаки, хокей є рушійним видом спорту з точки зору популярності та телевізійних показників для Олімпіади. Проте в хокеї можна виграти лише два комплекти медалей: один у чоловічому та один у жіночому турнірах. Учасники обговорювали, що IIHF може зробити, щоб якнайкраще використати зимові Олімпійські ігри для своїх членів і популяризувати хокей, а також чи має залишатися система олімпійської кваліфікації такою, якою вона є зараз.
Ще однією темою було хокей 3х3 не лише для тренувань, а й як дисципліна, де учасники дізналися про існуючі приклади змагань 3х3 на зимових юнацьких Олімпійських іграх-2020 та 3Ice League. Одним із загальних факторів були різні аспекти хокею 3х3. Його можна використовувати як інструмент для розвитку у молодіжному хокеї, який грає роль крос-айд, а також у країнах, де немає повнорозмірного льодового майданчика. Але чи має це бути 3х3 на повному льоду на професійному рівні? Інше питання полягало в тому, чи може хокей 3х3 стати дисципліною на зимових Олімпійських іграх, і чи можна розглядати заявку виду на Ігри-2030 як наступну можливу мету.
Жіночий хокей значно покращився за останні 10 років як з огляду на кількість зареєстрованих гравців, так і з точки зору якості: найкращі гравці стали сильнішими як спортсменки, а найкращі команди грали на вищому рівні. Однак участь гравців все ще далека від рівної кількості чоловіків і жінок. Делегати, які займаються жіночим хокеєм із шайбою, обговорили разом із членами Ради IIHF Жужанною Кольбенгейєр та Мартою Завадзкі ситуацію та виклики в їхніх країнах, що можна зробити, щоб хокей не сприймався переважно як чоловічий вид спорту та позбувся страху перед небезпекою від батьків, оскільки хокей є безпечним видом спорту як для дівчат, так і для хлопчиків. Інші теми стосувалися утримання жінок у хокеї довше або залучення жінок, які займаються ковзанярським спортом, і отримання більшої підтримки від клубів, які є великими серед чоловіків.
Жужанна Кольбенгейєр та Марта Завадзкі
Національні збірні різних категорій, окрім чемпіонату світу, також грають у турнірах, організованих між залученими країнами під час міжнародних пауз. Чи правильний баланс між грою в лізі та грою національної збірної і що можна зробити, щоб підвищити привабливість не лише для національних асоціацій, але й для гравців, ліг і клубів? Зворотний зв’язок полягав у тому, що паузи в національній збірній важливі не лише для національних асоціацій, щоб провести подію та отримати нагоду заробити, але й для гравців, які хочуть представляти свої країни, і для керівництва, щоб шукати та розвивати гравців у середовищі національної збірної. Існує інтерес до проведення значущих змагань і відчуття, що ігри національних збірних іноді недооцінюються як інструмент розвитку хокею лігами та клубами, оскільки багато людей, які не є затятими хокейними фанатами, приходять до хокею через національні команди.
Комерційне партнерство допомагає некомерційним хокейним організаціям отримувати кошти для розвитку спорту на міжнародному, національному та регіональному рівнях, а також для висвітлення хокею. IIHF хоче розвивати партнерські відносини, які б служили інтересам хокеїстів і гравців, а також зміцнювати комерційні партнерства для оптимізації медіа та маркетингових зусиль. Учасники семінару обговорили, що ще можна зробити, як можна оптимізувати партнерство для найкращих подій і як продавати невеликі заходи.
«Я був дуже вражений присутністю та активністю, питаннями та відповідями учасників. Звичайно, це багато речей за короткий час, але мені дуже подобається бачити, як наші національні асоціації сприймають наш заклик до взаємодії та обговорення», — сказав Генрік Бах Нільсен після завершення семінарів.
З презентацією ICE26 розпочалася важка частина реалізації стратегії та роботи над ключовими ініціативами, і це сталося завдяки активній участі учасників з усього світу.
Зауважимо, що аналогічні зі вказаними у новому стратегічному плані IIHF ICE26 принципи прописані і в програмі розвитку українського хокею авторства президента ФХУ Георгія Зубка. Також додамо, що делегаткою піврічного Конгресу IIHF 2022 року від України була виконавчий директор ФХУ Олександра Слатвицька. Своїми думками про подію вона поділилася в інтерв’ю, яке з’явиться на офіційному сайті Федерації хокею України найближчим часом.
За матеріалами IIHF.com